MENU

Docu-fòrum refugi – La Nostra Ciutat, el teu Refugi

 

 

En el marc del projecte «La Nostra Ciutat, el teu Refugi» estem realitzant un “Docu-fòrum Refugi”. Es tracta d’un cicle documental en matèria de Refugi i Drets Humans, on s’informa i sensibilitza sobre el context històric, social i polític d’aquells països on històricament més persones refugiades i desplaçades existeixen.

En aquesta activitat s’han projectat fins al moment dos documentals en diversos espais. Un sobre Palestina «Banat al Nakba/Filles de la Nakba», el qual recull les dades i successos més significatius de la colonització del territori palestí de l’últim segle i de quina forma les dones palestines han participat i estan presents en totes les formes de lluita i resistència amb l’ocupació, primer britànica i posteriorment sionista. I un altre sobre Colòmbia «Veus de refugiades, relats i propostes per a la Pau de Colòmbia” , que presenta testimoniatges i històries de vida d’un grup de dones refugiades en l’Estat Espanyol que es van organitzar amb la finalitat de promoure la defensa dels Drets Humans de les dones i la pau a Colòmbia. Des d’ací treballen perquè les seues propostes com a refugiades s’incloguen en el procés de construcció de la pau.

…………………………………………………………………………………………………………..

 

En el marco del proyecto «La Nostra Ciutat, el teu Refugi» estamos realizando un “Docu-fòrum Refugi”. Se trata de un ciclo documental en materia de Refugio y Derechos Humanos, donde se informa y sensibiliza sobre el contexto histórico, social y político de aquellos países en donde históricamente más personas refugiadas y desplazadas existen.

En esta actividad se han proyectado hasta el momento dos documentales en varios espacios.  Uno sobre Palestina «Banat al Nakba/Filles de la Nakba», el cual recoge los datos y sucesos más significativos de la colonización del territorio palestino del último siglo y de qué forma las mujeres palestinas han participado y están presentes en todas las formas de lucha y resistencia con la ocupación, primero británica y posteriormente sionista. Y otro sobre Colombia «Voces de refugiadas, relatos y propuestas para la Paz de Colombia” , que presenta testimonios e historias de vida de un grupo de mujeres refugiadas en el Estado Español que se organizaron con el fin de promover la defensa de los Derechos Humanos de las mujeres y la paz en Colombia. Desde aquí trabajan para que sus propuestas como refugiadas se incluyan en el proceso de construcción de la paz.

 

 

CEAR PV

VIEW ALL POSTS